Privacyverklaring

Dit is de privacyverklaring van Kristal Koel, hierna ook: “Kristal Koel”. Kijk voor onze contactgegevens onderaan deze privacyverklaring bij het kopje “Wat als u vragen of klachten heeft?” In deze privacyverklaring informeren wij u over het gebruik van uw persoonsgegevens (hierna ook “gegevens”) door deze website kristalkoel.nl.

Korte privacyverklaring

Voor het bestellen en afleveren van de door u bestelde producten in onze webshop, waarbij wij enkel de door u ingevulde gegevens bewaren voor de termijn vermeld verderop in deze privacyverklaring.
Wij verzamelen en verwerken persoonsgegevens voor verschillende doeleinden, waaronder de volgende doeleinden:

  • Het bestellen via onze airconditioning configurator
  • Voor het genereren van een factuur en klantgegevens t.b.v. offertes en bestellingen.

De personen van wie wij de persoonsgegevens verwerken hebben bepaalde rechten met betrekking tot hun gegevens.

Waarvoor gebruiken wij uw gegevens?

Wij gebruiken uw gegevens voor de volgende doeleinden:

  • Voor identificatiedoeleinden
  • Om het mogelijk te maken een account te maken en het account te beveiligen
  • Om elektronische bevestigingen van de registratie en/of de bestelling te kunnen sturen
  • Om de bestelling te kunnen verwerken
  • Voor het maken en analyseren van bezoekersstatistieken

Op welke grondslagen (“rechtsgronden”) is het gebruik van uw gegevens gebaseerd?

Wij gebruiken uw gegevens op basis van de volgende grondslagen (“rechtsgronden”):

De gegevens zijn nodig voor het sluiten en/of uitvoeren van de overeenkomst die wij met u hebben, of waarbij u partij bent.

De gegevens zijn nodig om te voldoen aan een op ons rustende wettelijke verplichting.
De gegevens zijn nodig voor ons gerechtvaardigd belang, of dat van een ander. Het gaat om de volgende “gerechtvaardigde belangen”:

  • Ons commerciële belang om meer inzicht te krijgen in onze gebruikers en onze klanten en hun wensen.

Worden uw gegevens doorgegeven naar buiten de Europese Economische Ruimte (EER)?

Nee, wij geven uw gegevens niet door naar buiten de Europese Economische Ruimte, ze worden alleen opgeslagen op servers die zich binnen de Europese Economische Ruimte bevinden.

Hoe lang bewaren wij uw gegevens?

Wij bewaren uw gegevens niet langer dan noodzakelijk is voor de doeleinden waarvoor wij ze verwerken.
In het algemeen hanteren wij daarbij de volgende bewaartermijnen:

Soort gegevens | Bewaartermijn

  • Klantgegevens (NAW gegevens, email adres, telefoonnummer)
    Tot 2 jaar na de laatste transactie.
  • Accountgegevens (inlognaam, wachtwoorden)
    Zolang als u het account hebt.
  • Bestelgeschiedenis (delen die niet onder de wettelijke fiscale bewaarplicht vallen).
    Zolang als u met ons een overeenkomst of andere relatie hebt en tot 1 jaar daarna.
  • IP adres
    Tot 6 maanden na het laatste websitebezoek.
  • Informatie over surfgedrag
    Tot 6 maanden na het laatste websitebezoek.
  • Cookie ID´s
    Voor de duur van de sessie (uw bezoek tijd van de site)

Welke rechten heeft u?

U heeft op grond van de wet in ieder geval de volgende rechten met betrekking tot uw persoonsgegevens:

  • een kopie en inzage te vragen in uw gegevens;
  • informatie te ontvangen over de verwerking van uw gegevens;
  • incorrecte gegevens te laten corrigeren;
  • onvolledige gegevens aan te laten vullen, gezien de doeleinden waarvoor die worden verwerkt;
  • uw gegevens te laten verwijderen;
  • uw gegevens te laten “beperken”;
  • bezwaar te maken tegen het gebruik (de verwerking) van uw gegevens;
  • als u toestemming heeft gegeven voor het gebruik van uw gegevens, die toestemming weer in te trekken. De intrekking geldt dan voor toekomstig gebruik van uw gegevens;
  • als u de gegevens zelf hebt aangeleverd of wanneer gegevens door u zijn aangemaakt (bijvoorbeeld op basis van uw gebruik van onze dienst), en u daarvoor toestemming hebt gegeven of de gegevens nodig zijn voor het uitvoeren van de overeenkomst, en als de gegevens elektronisch worden verwerkt: om uw gegevens in een gestructureerd en gangbaar format in machineleesbare vorm mee te krijgen en, als dat technisch mogelijk is, deze op die manier aan een andere partij over te laten dragen;
  • een klacht in te dienen bij de bevoegde privacy-toezichthouder (dit kan de toezichthouder zijn in het land van uw gewone verblijfplaats, waar u uw werk verricht of waar (gestelde) inbreuk wordt gemaakt op de privacywetgeving), in Nederland is dat de Autoriteit Persoonsgegevens.

Om uw rechten uit te oefenen, kunt u contact met ons opnemen via de contactgegevens die staan genoemd bij “Wat als u vragen of klachten heeft?”

Het kan zijn dat wij in bepaalde gevallen het recht hebben om uw verzoek te weigeren. In dat geval zullen we toelichten waarom we het verzoek weigeren. Het kan zijn dat we de overeenkomst met u niet meer kunnen uitvoeren als we bepaalde gegevens niet van u hebben, dit zullen wij dan ook toelichten.

De meeste van uw gegevens vindt u terug in uw eigen account. U kunt daarop inloggen en de gegevens aanpassen. Voor inzage in gegevens die niet in uw account staan, kunt u rechtstreeks contact met ons opnemen (zie: “Wat als ik vragen of klachten heb”?).

Wat als u vragen of klachten heeft?

Als u vragen of klachten heeft over het gebruik van uw gegevens of over deze privacyverklaring kunt u contact opnemen met:
Kristal Koel

Kvk geregistreerd 69352011
Kubbe 11 8322DL, Urk
06 – 40 50 67 29
info@kristalkoel.nl

Kunnen we deze privacyverklaring aanpassen?

Ja. Deze privacyverklaring is van februari 2020. We behouden ons het recht voor deze privacyverklaring aan te passen. Als het om een belangrijke wijziging gaat zullen wij u daarvan op de hoogte brengen, bijvoorbeeld door u een email-bericht te sturen.

Wat klanten vinden van installatiebedrijf Kristal Koel

Geert Kapitein 6 years ago
Top service
Pseudoniem Sine nomine 2 months ago
Oké hier even een terugblik op mijn ervaring met Kristal Koel... Op zaterdag 16 augustus 2025 belde ik Kristal Koel met de vraag voor een airco. Wat mij direct opviel was de snelheid en klantvriendelijkheid: Ik kon direct al voor maandag 18 augustus een afspraak maken dat er iemand langs kon komen om mijn wensen te bespreken en de situatie te bekijken en goed door te nemen. Geen standaard praatje, maar echt meedenken in wat in mijn woning de beste oplossing zou zijn. En toen kwam de echte verrassing, de telefoniste gaf dit die zaterdag al aan dat ze best snel zijn maar dat moest ik eerst even bezien, en ja hoor ze konden direct de ochtend erna, dinsdag 19 augustus, die ochtend stonden de monteurs al voor de deur. Aan het einde van diezelfde dag hingen er twee prachtige Daikin airco’s, één van 3,5 kW en één van 5 kW. Alles strak, netjes en professioneel geïnstalleerd, ik heb er gewoon geen gedoe aan gehad. Wat ik vooral bijzonder vond was de manier waarop ze te werk gingen: de voorzorg, het meedenken en de precisie. Zelfs het boren en wegwerken van de leidingen gebeurde met zoveel oog voor detail dat er nergens snoeren zichtbaar zijn. Het eindresultaat ziet er niet alleen mooi uit, maar straalt ook vakmanschap en kwaliteit uit. Kristal Koel heeft mij echt positief verrast met hun snelheid, professionaliteit en inzicht. Ik voelde me als klant gehoord en serieus genomen, en het resultaat overtreft mijn verwachtingen. Dit is een bedrijf dat je met een gerust hart kunt aanbevelen, transparant, vakkundig en met oog voor de situatie van de klant. Geen woekeraars dat gezien de snelheid je een rotvermogen kwijt bent maar een eerlijke marktconforme prijs voor zoveel kwaliteit! Zie ook de foto’s van deze toppers in actie, die laten zien hoe mooi en zorgvuldig er gewerkt wordt! Het zijn net stille helden: ze laten geen sporen achter van snoeren of rommel, alleen een heerlijk koele lucht alsof ze een geheim wapen tegen de hitte hebben ingezet ;-) Als je op zoek bent naar een betrouwbare partij voor airco’s: zoek niet verder, bel Kristal Koel!
Frances Aurik 4 weeks ago
Zeer slechte ervaring met Kristal Koel! Een paar jaar geleden een Daikin airco aangeschaft welke door Peter is geïnstalleerd. Op zich ging dat prima maar na een jaar ging deze al stuk. Is wel gerepareerd maar de problemen bleven terugkomen. Dit voorjaar ging de airco weer stuk en is er een reparatie uitgevoerd waar ik ruim 600 euro voor moest betalen. De airco heeft na deze reparatie niet meer gefunctioneerd en na meerdere verzoeken en afspraken is er na lang aanhouden een monteur gekomen die tot de conclusie kwam dat er meerdere foutmeldingen in het apparaat zitten en dat dit niet opgelost kon worden zonder dat er meerdere onderdelen vervangen moesten worden. Totaal zou dit ruim 1700 !!!! euro extra gaan kosten en kreeg ik te horen dat dit al met coulance was ivm de eerder gemaakte kosten. Geen enkele medewerking dus om naar een oplossing te zoeken en ook na contact te hebben gehad met de leverancier is er geen voorstel gedaan om tot een oplossing te komen. Ook heb ik mijn reparatiebedrag voor een nutteloze reparatie nooit teruggekregen. Tot op de dag van vandaag doet de airco het nog steeds niet en vanuit Kristal Koel is er geen enkel begrip getoond en is er ook nooit meer op teruggekomen. Garantie en opvolging van klachten is er dus niet en Kristal Koel komt zijn afspraken zeker niet na. Het is mij duidelijk geworden dat het kleine bedrijf wat de airco geplaatst heeft inmiddels te groot is geworden om service te verlenen en mee te denken in oplossingen. Ik vind het jammer om deze review te moeten schrijven maar ik wil toekomstige klanten waarschuwen voor de service van dit bedrijf. Hier geen Airco kopen dus....
Jack van der Veen 4 months ago
Aantal jaren geleden airco laten plaatsen echt super service en installatie. Niets op aan te merken. Later gebeld voor een onderhoudsbeurt wat echt een grote tegenvaller was. Eerste bezoek geen ladder mee om de buitenunit te kunnen checken en onderhouden. Tweede bezoek monteur die van toeten nog blazen wist. Wel de buitenkant van de binnenunit met een doekje afgestoft en zou de electrische bedrading later ook nog even controleren. Bezoek gebracht aan de zaak toen nog in Urk en met de eigenaar afgesproken dat het onderhoud nogmaals en nu goed zou worden gedaan. Ook meteen een afspraak gemaakt om een offerte te maken voor een warmtepomp installatie dat was eind 2024 ivm subsidie was dat snel geregeld. Eigenaar kwam vlot langs alleen de offerte liet erg lang op zich wachten wachten. Terwijl haast geboden was ivm subsidie dat was duidelijk besproken. Heb afgelopen februari maar gebeld dat het niet meer nodig was en graag mijn geld voor onderhoud airco terug wou. Offerte daar was ie niet aan toe gekomen? Hoe dan? En onderhoud wou ie nog wel komen doen. Daar heb ik maar voor bedankt omdat het vertrouwen nu helemaal weg was. Van der Veen Emmeloord.
Michiel & Renate Buijs a year ago
Wij hadden meerdere offertes opgevraagd, toen kwam Klaas van kristalkoel. En die begon gelijk open en eerlijk, met dat wij het met 2 binnenunits ook aan zouden kunnen. En liet netjes zien hoe dat dan zou worden. Ook de buitenunit liet hij gelijk weten die kan op de schuur uit het zicht. Toen kregen we later die dag de offerte binnen en was de keuze snel gemaakt. Vandaag zijn 2 vriendelijke en nette installateurs bezig geweest, en het is precies zo geworden zoals we gehoopt hadden. En wat werken deze mannen netjes en laten alles spik en span weer achter. Top service en top kwaliteit voor een top prijs.